Metaverse, digitalni univerzum, kjer se ljudje srečujejo, sodelujejo, igrajo in delajo, je postavljen v ospredje tehnološke vizije prihodnosti. Gre za kolektivni virtualni prostor, ki združuje fizično-virtualno realnost skozi augmentirano in virtualno resničnost, kar nam omogoča potopitev v neprekinjen, deljen digitalni svet.
Metaverse očala za virtualno realnost. | FOTO
Za lažje razumevanje in uporabo Metaverse prilagamo primer:
Ana je oblikovalka, ki živi v Ljubljani. Na enem izmed spletnih forumov je izvedela za novo virtualno razstavo v metaversu, kjer lahko umetniki predstavijo svoja dela v digitalni galeriji. Odloči se, da bo sodelovala.
- #1 Vstop v metaverse.
Ana si na svojem računalniku namesti program (pogosto imenovan “klient”), ki ji omogoča vstop v določen metaverse. Ko program zažene, si izdela svoj digitalni avatar – podoben virtualni lutki, ki jo lahko oblikuje po svoji podobi ali po svojih željah.
- #2 Interakcija
Ko Ana vstopi v metaverse, se znajde v velikem virtualnem mestu. Ljudje okoli nje hodijo, se pogovarjajo, obiskujejo trgovine ali galerije – podobno kot v resničnem svetu, le da je vse digitalno. Prek svojega avatara lahko Ana komunicira z drugimi, se udeležuje dogodkov ali raziskuje virtualni prostor.
- #3 Digitalna galerija
Ana najde galerijo, o kateri je slišala, in se odloči, da bo postavila svojo digitalno razstavo. V metaversu lahko “najame” prostor in vanj postavi svoja digitalna umetniška dela. Ker je vse v digitalni obliki, lahko Ana svoja dela prikaže na načine, ki v fizičnem svetu niso možni – na primer, njena slika lahko “živi”, se premika ali interagira z obiskovalci.
Metaverse galerija, katero je obiskala Ana. | FOTO
- #4 Gospodarstvo.
Ko je njena razstava postavljena, lahko Ana svoja umetniška dela proda kot NFT-je. Ko kupec kupi eno izmed njenih del, dobi digitalno potrdilo o lastništvu, ki je zabeleženo na blockchainu
- #5 Socialne interakcije.
Poleg razstavljanja svojih del Ana obišče tudi virtualni koncert, kjer v živo nastopa njen najljubši glasbenik, in se udeleži virtualne delavnice o oblikovanju.
Metaverse je kot digitalno mesto ali svet, kjer lahko ljudje delajo, se učijo, socializirajo, ustvarjajo, kupujejo ali prodajajo, vse znotraj digitalnega okolja. Za Ano je to prostor, kjer lahko deli svojo umetnost na nove in inovativne načine, hkrati pa se povezuje z ljudmi z vsega sveta.
Vodnik po Metaverse.
Na webinarju bomo razložili osnove Metaverse-a, poudarili njegovo vlogo v sodobni družbi in razkrili kako izkoristiti njegov potencial za zaslužek. Ne zamudite te priložnosti, da postanete del prihodnosti digitalnega sveta!
- Kaj je Metaverse?
- Kako deluje Metaverse?
- Kaj potrebujemo za vstop v Metaverse.
- Kaj počnemo v Metaverse?
- Kako zaslužiti v Metaverse.
O vsem tem in še več bomo razpravljali na webinarju.
Za brezplačno sodelovanje vnesite svoje ime in e-poštni naslov.
Metaverse. Kaj potrebujem za vstop?
Za vstop v metaverse, to navidezno univerzum, kjer se digitalni in fizični svet prepletata, boste potrebovali več ključnih komponent.
Prvič, zmogljivo strojno opremo, kot so VR ali AR slušalke, ki so osnova za doživetje potopitve, in računalnik ali pametni telefon z zadostno procesorsko močjo za poganjanje zahtevnih aplikacij v realnem času.
Drugič, stabilno in hitro internetno povezavo, ki omogoča nemoteno pretakanje podatkov in interakcijo z drugimi uporabniki.
Tretjič, uporabniški račun ali digitalni avatar, ki vas predstavlja v teh svetovih, in dostop do metaverse platform, kot so Meta, Roblox ali Fortnite, kjer lahko raziskujete, se igrate, ustvarjate in sodelujete z drugimi.
Ne smemo pozabiti na varnostne ukrepe, kot so zanesljiva antivirusna programska oprema in znanje o digitalni varnosti, da zaščitite svojo zasebnost in podatke med potapljanjem v te neskončne digitalne svetove.
Nazadnje, a nič manj pomembno, odprta miselnost in pripravljenost za učenje in prilagajanje, saj je metaverse dinamičen in nenehno razvijajoč se prostor, ki zahteva aktivno sodelovanje in raziskovanje.
Metaverse in raziskovanje virtualnega sveta. | FOTO
Metaverse in blockchain tehnologija.
Predstavljaj si, da Metaverse je kot ogromen virtualni zabaviščni park v računalniku, kjer lahko s prijatelji raziskuješ različne svetove, igraš igre in ustvarjaš stvari. Toda ta park ni narejen samo od ene osebe ali podjetja, ampak ga gradijo različna podjetja in ljudje, tako kot različne stojnice na sejmu.
Da bi vsi ti različni deli zabaviščnega parka lahko delovali skupaj, potrebujejo nekakšen dogovor. Tukaj vstopi tehnologija, imenovana “blockchain“. To je kot knjiga pravil, ki jo vsi uporabljajo in se je ne da goljufati, da se prepričajo, da se vsi igrajo pošteno. Tako ni važno, ali greš na vrtiljak, ki ga je zgradil Google, ali na vlakec smrti od Apple, vsi uporabljajo ista pravila iz te knjige.
Nato, ko si v tem virtualnem zabaviščnem parku, morda hočeš kupiti stvari, kot so virtualna očala, da tvoj avatar izgleda kul, ali posebno orodje za igro, ki jo igraš. Namesto da bi za to uporabljal običajen denar, ki ga imaš v žepu, bi uporabljal poseben denar, ki deluje v celotnem parku, nekakšen žeton, ki ga lahko uporabljaš povsod. To je kot kriptovaluta, posebna vrsta denarja za ta virtualni svet.
Metaverse zabaviščni park. | FOTO
In nazadnje, ko v tem zabaviščnem parku kupiš stvari, kot so ta očala za svoj avatar ali morda posebno hiško, kjer lahko živi tvoj virtualni jaz, hočeš, da vsi vedo, da so te stvari tvoje in samo tvoje. Tukaj pridejo NFT-ji. So kot posebne kartice, ki pravijo: “To pripada samo tebi!” In ker vsi sledijo pravilom iz knjige (blockchain), vsi vedo, da je to res tvoje in tega ne more nihče drug vzeti.
Tako blockchain, kriptovalute in NFT-ji pomagajo, da je ta ogromen virtualni zabaviščni park pošten, zabaven in varn za vse, ki ga obiščejo.
Zgodovina Metaverse
Prvi virtualni svetovi so se pojavili v poznih 1970-ih in zgodnjih 1980-ih, ko so besedilne igre, znane kot MUDs (Multi-User Dungeons), omogočale igralcem, da v realnem času interagirajo z okoljem in drugimi igralci v popolnoma besedilnih okoljih.
Medtem je v sredini 1980-ih Jaron Lanier s svojim podjetjem VPL Research pionirsko razvijal prve naprave virtualne resničnosti, kot so DataGlove in EyePhone. Z napredkom računalniške grafike in širšim dostopom do interneta v 1990-ih so se začeli pojavljati bolj kompleksni 3D virtualni svetovi.
Med njimi je “Active Worlds“, ki je uporabnikom omogočal gradnjo 3D struktur, in “Second Life“, ki je bil lansiran leta 2003 in je postavil temelje za koncept metaversea, kakršnega poznamo danes. Ta zgodnja obdobja virtualnih svetov so bila ključna za oblikovanje sodobnih digitalnih prostorov in izkušenj.
V naslednjem desetletju so se pojavile tehnološke in družbene spremembe, ki so oblikovale metaverse. Razcvet družbenih omrežij, razvoj virtualne resničnosti (VR) in povečane resničnosti (AR) ter naraščajoča moč oblačnih računalniških storitev so prispevali k razširitvi koncepta metaverse. Podjetja, kot je Facebook (zdaj Meta), so napovedala ambiciozne načrte za ustvarjanje metaverse platforme, ki bi združevala virtualno in resnično življenje.
Metaverse VR tehnologija. | FOTO
Kako zaslužiti z Metaverse? Kakšne priložnosti prinaša za kupce/investitorje delnic ali kriptovalut?
Metaverse odpira vrsto priložnosti za kupce in investitorje delnic ali kriptovalut. Ker se vedno več podjetij in tehnoloških gigantov zanima za gradnjo in širitev svojih platform v metaverseu, se pojavljajo nove investicijske priložnosti v delnicah teh podjetij.
Ti novi digitalni svetovi bodo potrebovali infrastrukturo, orodja, aplikacije in storitve, kar bo vodilo do rasti in inovacij v različnih sektorjih tehnološke industrije. Poleg tega metaverse krepi pomen kriptovalut in blockchain tehnologije, saj se za transakcije, lastništvo in avtentičnost zanaša na decentralizirane sisteme.
To pomeni, da bi lahko kriptovalute postale osrednje sredstvo izmenjave v metaverseu, kar bi lahko privedlo do povečane vrednosti in sprejemanja teh digitalnih valut. V skupnosti metaverse bodo tudi edinstveni digitalni predmeti, kot so NFT-ji (nezamenljivi žetoni), ki predstavljajo edinstvene umetnine, nepremičnine ali druge predmete, kar ponuja dodatne investicijske priložnosti.
Primeri Metaverse:
- Second life - Eden od pionirjev virtualnih svetov, kjer so uporabniki ustvarjali avatare, kupovali nepremičnine in sodelovali v različnih aktivnostih.
Metaverse virtualna hiša. | FOTO
- VRChat : Virtualni svet, kjer lahko uporabniki srečujejo druge, ustvarjajo lastne prostore in sodelujejo v različnih aktivnostih z uporabo VR naprav.
- Fortnite - Čeprav je začel kot “streljačina”, je Epic Games začel gostiti virtualne koncerte, dogodke in druge izkušnje, ki presegajo tradicionalno igralno mehaniko.
Vir: Youtube | VIDEO
- Decentraland mana : Virtualni prostor, kjer lahko uporabniki kupujejo, prodajajo in zgradijo na digitalnih parcelah zemlje s pomočjo kriptovalute.
- Cryptovoxels - Podobno kot Decentraland, gre za virtualni svet, ki temelji na Ethereum blockchainu, kjer uporabniki lahko lastijo in gradijo na parcelah.
- The Sandbox - Virtualni svet, kjer lahko uporabniki ustvarjajo, lastijo in monetizirajo svoje igralne izkušnje.
- Facebook Horizon - Facebookov projekt virtualnega sveta, ki je trenutno v razvoju in obeta, da bo potopitveno mesto za srečevanje in interakcijo.
- Neos VR - Napredni socialni VR svet, ki omogoča uporabnikom, da sodelujejo, ustvarjajo in programirajo v samem virtualnem prostoru.
- Somnium Space - Virtualna realnost, ki uporabnikom omogoča, da lastijo zemljo, ustvarjajo strukture in sodelujejo v različnih aktivnostih v polno potopitvenem okolju.
Metaverse napredni socialni svet. | FOTO
Metaverse. Prihodnost in priložnosti.
Prihodnost metaversea se obeta kot obsežno digitalno vesolje, kjer se bodo prepletale virtualne in augmentirane resničnosti, omogočajoč skoraj neskončne možnosti za komunikacijo, interakcijo, učenje, delo in zabavo. Tehnološki napredek bo omogočil bolj potopitvene in realistične izkušnje, ki bodo močno vplivale na naš način življenja in dela.
Medtem ko bodo nekateri uporabljali metaverse za socializacijo in raziskovanje novih svetov, bodo drugi našli priložnosti za inovacije, ustvarjanje in trgovino. Prav tako se lahko pričakuje, da bo metaverse postal prostor, kjer bodo tradicionalne ekonomske, kulturne in družbene strukture pridobile nove dimenzije in oblike. V tem digitalnem prostoru se bodo meje med fizično in digitalno realnostjo vse bolj zabrisovale, kar bo prineslo tako izzive kot tudi priložnosti za posameznike, podjetja in družbo kot celoto.
S svojo izbrano verigo boste potrebovali digitalno denarnico, ki omogoča shranjevanje in upravljanje z NFT-ji. Med najbolj znanimi so MetaMask, Trustova Torbica in Coinbase Torbica. Nato je čas, da raziskujete svet tržnic NFT, kjer so OpenSea, Rarible, Mintable in drugi. Ko se registrirate in povežete svojo denarnico, se potopite v raznolikost del, razvrščenih po avtorjih, kategorijah in priljubljenosti.
Metaverse v prihodnosti. | FOTO
Vodnik po Metaverse.
Na webinarju bomo razložili osnove Metaverse-a, poudarili njegovo vlogo v sodobni družbi in razkrili kako izkoristiti njegov potencial za zaslužek. Ne zamudite te priložnosti, da postanete del prihodnosti digitalnega sveta!
- Kaj je Metaverse?
- Kako deluje Metaverse?
- Kaj potrebujemo za vstop v Metaverse.
- Kaj počnemo v Metaverse?
- Kako zaslužiti v Metaverse.
O vsem tem in še več bomo razpravljali na webinarju.
Za brezplačno sodelovanje vnesite svoje ime in e-poštni naslov.